Service en onderhoud
Onze dienstverlening stopt niet na de installatie van jouw energieoplossing. We zorgen ervoor dat zonnepanelen en opslagsystemen optimaal blijven presteren. Zo voorkom je storingen, opbrengstverlies en onnodige kosten.

Storingsservice
Of je nu een onderhoudscontract hebt of niet, elke eigenaar van een zonnepanelen- of opslagsysteem (zowel particulier als zakelijk) kan rekenen op onze storingsservice. Onze servicedesk helpt bij het oplossen van kleine problemen, terwijl onze servicemonteurs klaarstaan om grotere storingen snel te verhelpen.
Meld een storing

Onderhoud
Regelmatig onderhoud voorkomt storingen en verlengt de levensduur van je installatie. Als onderdeel van ons onderhoudsplan voeren we een visuele inspectie uit, controleren we de bekabeling, connectoren en panelen op beschadigingen en updaten we omvormers en batterijen. Waar nodig voeren we direct onderhoud uit, zodat je installatie optimaal blijft presteren.

Monitoring
Met onze gespecialiseerde software monitoren we de energieopbrengst van installaties met een onderhoudsovereenkomst. Bij een storing of afwijkende opbrengst nemen we direct contact op voor een servicebezoek. Zo hoef je zelf niets in de gaten te houden en voorkom je dat je opbrengst misloopt. Voor zakelijke klanten kan een storing zelfs tonnen aan opbrengstverlies betekenen – dat voorkomen we liever.


Reiniging
Vervuilde zonnepanelen wekken minder stroom op. Daarom bieden we periodieke reiniging aan als onderdeel van ons serviceplan. Met een professionele reiniging blijft je installatie in topconditie en haal je het maximale uit je zonnepanelen.
Onderhoud van bestaande installaties
Heb je een zonnepanelen- of opslagsysteem dat niet door Tenten Solar is geplaatst? Geen probleem. We inspecteren de installatie, rapporteren onze bevindingen en adviseren over herstel of uitbreiding. Zo zorgen we ervoor dat je systeem weer voldoet aan de hoogste standaarden.


Serviceplan op maat
Zakelijke klanten kunnen een serviceplan afsluiten, ook als de installatie niet door ons is geplaatst. Je kiest zelf welke diensten, zoals onderhoud, monitoring en reiniging, in jouw plan worden opgenomen.
Wil je meer weten?

Contact
Vragen? We helpen je graag verder.
We zijn goed bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 uur en 17:00 uur.

